Jom Sertai Contest SEO Malaysia Best Blog 2015

Jom Sertai Contest SEO Malaysia Best Blog 2015 sempena dengan pembukaan tahun baru. Contest SEO yang menggunakan keyword yang cukup hangat "Malaysia Best Blog 2015".



Malaysia Best Blog 2015
Malaysia Best Blog 2015


Jom Sertai Contest SEO Malaysia best Blog 2015


Pertandingan Contest SEO ini adalah satu matlamat agar keyword ini dapat dikuasai dalam google search enjin carian Google Malaysia.

Ini adalah masa yang sesuai untuk mana-mana blogger untuk mempelajari dan menggunakan tip, teknik, rahsia untuk mencari kaedah terbaik bagi memahirkan diri dalam SEO atau bagaimana nak jadi Pakar SEO Malaysia.

Jika menyertai Contest SEO Malaysia Best Blog 2015, jangan mengharap kemenangan semata-mata. Apa yang penting dapat membina network sesama blogger lain. Jika benar-benar mahu sertai boleh terus ke blog ohduit.

Apa kata.... ambil peluang terbaik ini, supaya anda dapat belajar sesuatu berkaitan SEO. Tidak rugi sebenarnya menyertai contest ini. Anda boleh berkenal-kenalan sesama peserta lain sambil berkongsi informasi atau apa saja berkaitan blogging.


Kriteria Perlu Ada Pada Malaysia Best Blog 2015


Sebenarnya terdapat banyak kriteria perlu ada pada sesuatu blog, tidak kiralah blog baru atau lama. Ia adalah penanda aras di mana setiap blog ada kelebihan dan kekurangan yang tersendiri.

Setiap blogger ada selera dia masing-masing. Ada yang suka niche kekeluargaan, perniagaan, peribadi, pelancongan, kesihatan dan sebagainya.

Perbezaan niche tidak bermakna kita tidak boleh membicarakan atau berforum dengan niche lain. Apa yang penting, kita seharusnya boleh bertukar idea dengan blogger lain sebagai menambahkan lagi ilmu berkaitan blog.


Adakah Populariti Menjamin Kehebatan Blog Seseorang?


Ramai yang mahukan populariti atau dalam erti kata yang lain glamour atau pun terkenal di kalangan blogger lain.

Populari itu sebenarnya bersifat umum. Ada yang popular kerana kecantikannya, ada kerana kehebatan tulisannya, ada pula kerana kemahirannya menjana pendapatan melalui blog.

Bagaimana pula blog yang mendapatkan beberapa anugerah atau award sepanjang mereka aktif dalam penulisan blog?


Apa Sebenarnya Blogger Mahukan?


Perbezaan kemahuan seseorang blogger ada pelbagai kategori. Ada yang hanya suka-suka. Ada yang mahukan jana duit, ada yang mahu menguasai SEO, ada yang berkongsi informasi dan ada juga yang tidak tahu arah tujuan sebenar mereka mahukan.

Apa yang ada pada mereka hanyalah menurut apa orang lain buat? Orang buat blog, kita pun nak buat blog juga. Ada yang buat blog khusus hanya untuk menjana duit semata-mata.


Gunakan Kemahiran Diri Untuk Orang Lain


Ramai yang ada kemahiran dalam diri masing-masing. Sebagai contoh, saya pandai membuat ebook. Walaupun kita tahu mahu buat sebuah ebook memerlukan kemahiran. Buat ebook tentang Email Marketing.

Bila mereka mahir, segala apa yang mereka buat menjadi mudah. Maka dengan kemahiran tersebut mereka mula menciptanya.

Selepas itu mulalah mereka menjual dengan meletakkan atau buat servis di affiliate. Walhal mereka sebenarnya boleh buat di blog dan dikongsikan untuk kebaikan kepada pembaca lain.

Hidup Untuk Memberi adalah langkah terbaik untuk penjenamaan sesebuah blog. Apa yang perlu hanya berkongsi dengan blogger lain tanpa mengharapkan balasan. Balasan itu hanya Allah yang dapat menentukannya.

Jom Sertai Contest SEO Malaysia Best Blog 2015 sebagai menguji kemahiran kita dalam menghasilkan artikel yang berkualiti, teknik SEO yang betul, niche yang betul, pemilihan keyword yang tepat dan sebagainya.

Kongsikan Artikel Ini :
+
Sebelumnya
« Post Sebelumnya
Seterusnya
Post Seterusnya »
17 Komentar untuk "Jom Sertai Contest SEO Malaysia Best Blog 2015"

salam....buat semua pengunjung, as reaksi anda tentang blog saya ini.?

Artikel ni best lah.. ingatkan nak listkan sekali lagi 10 blog terbaik 2015 tapi menerangkan lebih terperinci tentang ciri-ciri yang sepatutnya ada dlm sesebuah blog utk dikatakan sbg blog terbaik.. tahniah.. artikel abe KS makin mengancam!

Satu lagi blog ni baru sangat so xleh nak bagi apa2 reaksi untuk blog ni lagi. hehehee.. anyway..keep moving ya!

blog baru ke..bestnya seronok main blog kat WP..

Assalam. Kak nowa datang

Tak sempat lagi nak join contest ni
bagi kak nora semua blogger hebat.. tak
reti nak pilih mana best. Kalau ada pun
suka baca blog senior.. hehehe

Yup CD....setiap seorang 1 penyertaan sahaja, Guna blog terbaik sebagai peserta. Jika banyak penyertaan dihantar, takut nanti kena reject. Terima kasih CD sudi berkunjung ke blog saya ini.

Baru nak belajar bro... banyak lagi yang perlu diperbaiki dan setting agar nampak menarik.

Yalah ramai sangat yang blogger otai, semuanya best2 ...nak pilih pun sangat susah. Apa pun pilihan masing0masing.

Wordpress adalah satu lagi platform blog yang boleh kita pelajari. Namun begitu untuk mencapai sebuah blog yang hebat perlu banyak pelajari tekniknya agar segala yang dibuat kelihatan sempurna.

Artikel tambahan ke ni? Boleh tahan jugak. All the best dan semoga berjaya.

Salam, bro anda sudah ada kelebihan guna platform WP, konten sudah cantik...tapi pada pendapat saya mungkin kesesuian penggunaan keywords dan backlink mengikut kesesuaian...jom backlinks sesama kita.

Blog wordpress ye bro kamil. Lepasni makin mantaplah :-)

Terima kasih, saya akan link balik blog anda. teknik ini yang sering digunakan para blogger barat untuk meningkatkan rank dalam SERP.

Wah sangat bermanfaat sekali buat saya pribadi, saya yakin artikel ini juga bermanfaat banyak terhadap pembaca lainnya seperti yang saya alami.
Terimakasih bos atas infonya, sukses selalu ..!

tak sempat join yg ni. insyaAllah kalau ada contest seo akan datang,sy akan join.

melihat kembalik seo di buat perserta contest

nampak menarik

Masa yang menentukan.... kadang kala masa nak update yang jadi masalah.

Blog yang byk backlink selalunya berada di top SERP.

Jangan segan untuk memberi komen.
Saya akan membalas komen anda nanti.

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
|Template ByKunci Dunia | Design By sensasi2020
Back To Top